piątek, 11 maja 2012

18.03.2012 Festa dell Alpini! Alpini to elitarna grupa żołnierzy, którzy specjalizują się w pracy w górach (porównałabym to do naszego GOPRu, ale podejrzewam że spotkałoby się to z wielkim oburzeniem ze strony włochów, więc nie porównam, tylko nadmienię że mi się to wydaje całkiem podobne:D).

Wspominałam wcześniej o przygotowaniach w mojej organizacji, a teraz pora na relację z samego wydarzenia. Niedzielne popołudnie, słońce świeci w oczy, krótkie rękawki, a na głównym placu miasta targ książek. A my udajemy się do auli urzędu miasta. Ah, co to była za gala! Jako pierwszy - koncert samych alpini, już emerytowanych, którzy mogą w pełni poświęcić się tradycyjnym piosenkom i piciu alkoholu (z czego słyną - co roku zresztą organizowana jest ogromna impreza na ich cześć, zjeżdżają się alpini z całych Włoch, zawsze jest to inne miasto - w tym roku na północy, przy granicy z Austrią, gdzie można poświętować razem z nimi i...wypić hektolitry procentowych napojów za darmo). Po kilku piosenkach dołaczyli ludzie z mojej organizacji, i brzmiało to naprawdę cudownie! Po części muzycznej ruszyliśmy na zaplecze, gdzie czekało na nas aperitivo i winko.

A jako ciekawostkę dodam że alpini wystąpili w typowych dla siebie strojach - najbardziej charakterystyczna jest czapeczka z piórkiem!










O mnie

Moje zdjęcie
Zmieniam świat! Zaczynam od italii, niebawem opanuję całą europę:)